קריית גת זכתה באות הצטיינות ארצי על חיזוק הקשר הרב־דורי בעיר
08.06.26 / 08:06
גאווה גדולה לקריית גת: העיר זכתה באות הצטיינות ארצי על פעילותה הענפה והמשמעותית בחיזוק הקשר הרב־דורי, במסגרת טקס חגיגי שנערך בשבוע שעבר במוזיאון "אנו" בתל אביב לציון סיום שנת הפעילות של תכנית "הקשר הרב דורי".

התכנית, המשותפת למשרד החינוך, המשרד לשוויון חברתי ומוזיאון "אנו", פועלת ברחבי הארץ במטרה ליצור גשר בין תלמידים ובני נוער לבין בני הגיל השלישי, באמצעות מפגשים, למידה משותפת ופעילות חברתית וערכית.
במהלך האירוע הוצגה תערוכת סיפורים מרגשת וטקס הוקרה, שבמסגרתו הוענקו אותות הצטיינות לחמש רשויות בלבד מכל רחבי הארץ. קריית גת נבחרה כאחת מהרשויות המצטיינות בזכות פעילותה הרחבה וההשקעה המתמשכת בחיזוק הקשר בין הדורות.
במהלך השנה פעלו בעיר חמש כיתות ותיקים במקיפים השונים, בשיתוף פעולה בין אגף החינוך בעירייה, מחלקת הנוער ברשת המתנ"סים העירונית ואגף הרווחה. התכנית יצרה מפגשים משמעותיים בין בני הנוער לוותיקי העיר, שבמהלכם נרקמו קשרים אישיים, נצברו חוויות משותפות ונרכשו ידע וכלים חדשים.
בקריית גת מדגישים כי תכנית "כיתות הוותיקים" היא הרבה מעבר למסגרת לימודית. מדובר במרחב של מפגש אנושי, נתינה וקבלה, שבו נפגשים הניסיון והחוכמה של בני הגיל השלישי עם הסקרנות, האנרגיה והרוח הצעירה של הדור הצעיר, ויחד יוצרים קהילה חזקה, מחוברת ומלוכדת יותר.
את אות ההצטיינות קיבלו בשם העיר מנהלת אגף החינוך זהבה גור, מנהלת מחלקת הנוער ברשת המתנ"סים העירונית איילת פרץ, ויקי דינו מאגף הרווחה, המלווה את בני הגיל השלישי בעיר, וכן שמואל רויף, משתתף בתכנית.
בעיריית קריית גת וברשת המתנ"סים העירונית בירכו על ההישג והדגישו כי ימשיכו לקדם פעילויות לכלל הגילים בעיר ולהעניק מקום מרכזי לבני הגיל השלישי, המהווים חלק בלתי נפרד מהקהילה ומהלב הפועם של העיר.
תודה מיוחדת הוענקה למזל מלכה, המלווה את התכנית לאורך השנים ומסייעת להצלחתה.
