קריית גת מבין 23 הרשויות שנבחרו לתוכנית הארצית "סוויץ'" לקידום אנרגיה מקיימת
14.06.26 / 10:34
בשורה משמעותית לחינוך ולסביבה בקריית גת: העיר נבחרה כאחת מ-23 הרשויות המקומיות ברחבי הארץ שישתתפו בתוכנית ההכשרה הארצית "סוויץ'" של משרד האנרגיה והתשתיות, שמטרתה לחשוף בני ובנות נוער לעולם האנרגיה המקיימת ולעודד יזמות והובלת שינוי בקהילה.
התוכנית, שתפעל במהלך שנת הלימודים תשפ"ז, מיועדת לתלמידי כיתות ח'–י', כאשר בכל רשות שתשתתף יוקם צוות של 25–35 בני ובנות נוער שיעברו הכשרה מקצועית בתחומי האנרגיה, ההתייעלות האנרגטית, אנרגיות מתחדשות ותחבורה יעילה.
במסגרת התוכנית ייחשפו המשתתפים לאתגרי משק האנרגיה בישראל, יקבלו ליווי מקצועי ויפתחו מיזמים קהילתיים בעלי השפעה מקומית. בני הנוער יתבקשו לזהות אתגרים סביבתיים בעיר ולגבש פתרונות יצירתיים – החל מהסברה וחינוך ועד ליוזמות שטח חדשניות.
משרד האנרגיה והתשתיות מסביר כי מטרת התוכנית היא לחזק את מעורבות הדור הצעיר בקידום קיימות ואחריות סביבתית, ולהעניק לו כלים מעשיים להובלת שינוי משמעותי בקהילה.
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, אמר: "הדור הצעיר הוא שותף מרכזי בעיצוב עתיד משק האנרגיה של ישראל. באמצעות התוכנית אנו מעניקים לבני ובנות הנוער הזדמנות להכיר מקרוב את עולם האנרגיה, לרכוש ידע וכלים מעשיים ולהוביל יוזמות בעלות השפעה בסביבתם הקרובה".
הצטרפותה של קריית גת לתוכנית הארצית מציבה את העיר בשורה אחת עם רשויות מובילות בישראל, ומעניקה לבני הנוער הזדמנות לקחת חלק בעיצוב עתיד ירוק ובר-קיימא.
